BLOGGER TEMPLATES AND Gaia Layouts »

Tuesday, May 13, 2014

Dia Tempat Bergantung



Aku selalu mintak orang faham aku
Faham keadaan aku
Faham keinginan aku
Sampai satu ketika aku berhenti berharap

Sebab manusia itu cuma makhkluk biasa
Kemampuan mereka terbatas
Allah 'limit' kan kemampuan mereka
Semata-mata mahu kita kembali kepada-Nya
Supaya kita tidak hanya berpaut pada manusia

Silap aku bila aku terlalu bergantung pada manusia
Sampai aku lupa yang aku ada Allah
Yang faham segala-segalanya tentang aku
Terlalu faham
Kerana aku, kau, kita semua adalah makhluk ciptaan-Nya

Hanya berlandaskan kepercayaan dan cinta kepada Allah
Kita mampu cari siapa diri kita
Kita tahu tujuan kita dicipta
Kita boleh isi kekosongan dalam jiwa kita ini
Hanya dengan menyerahkan segala-galanya kepada Allah

Allah lah tempat bergantung kita.



0 comments: