BLOGGER TEMPLATES AND Gaia Layouts »

Monday, June 16, 2014

Aturan Langkah

Sedih sebenarnya. Tapi aku cuba cari kekuatan dalam kelemahan aku ni. La tahzan , Allah ada. Hikmah. Betul , setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Mungkin nanti bila Allah izinkan, aku akan faham kenapa.

Bila sahabat aku kata 'cari puncanya dulu baru boleh atasi', aku jadi kaku. Puncanya aku tahu dah tahu tapi aku masih di sini, meratapi. Bila aku fikir balik, semuanya bergantung kepada diri aku. Sama ada aku nak atau tak nak, terserah. Sama ada aku nak kekal dan lihat sahaja, juga terserah. Atau nak baiki dan usaha lagi, itu semua pilihan aku.

Aku tak berkuasa utk katakan yang aku akan dapat apa yg aku impikan. Dan aku juga tak berkuasa utk katakan yg aku tak mampu, aku tak daya. Semua ni bukan kuasa aku.

Hm. Betulkan balik niat aku. Belajar kerana Allah. Lillahi ta'ala.
Allahu.

P/s: Terima kasih syahanum

0 comments: