BLOGGER TEMPLATES AND Gaia Layouts »

Thursday, February 3, 2011

Jaja & Din


YaY saya dapat beli novel baru! Tak sangka jugak sebab Mama ngan Abah cakap nak bawa pegi makan angin je. Aikk, last2 diorang stop kat kedai buku. Kedai buku tu banyak gila buku! Mestila kan? Apelaa. Parents saya beli banyak buku ilmiah. Saya beli novel satu, buku hafazan satu dan kamus bahasa arab satu. Yela kan, saya kan amek subjek Arab. :)


Jaja & Din

Tajuk novel tu agak funny juga an ? Jaja & Din .. Haha . Masa mintak ngan Mama utk beli novel ni, Mama cakap, "Mama rasa novel ni tak best. Nama pon tak berape nak best". haha .. Apela Mama nih . Tapi kan, bagi saya nama tajuk dia unik ape! Sumpah! Sebab tajuk dia saya tertarik. Lepas pujuk Abah ngan Mama, dapat gak beli! :D

Saya ingat nak terus baca je. Tapi homework pulak yg melambai-lambai minta dibereskan. So, saya cakap okayy la. Nanti lepas beres semua baru layan mood novel. Sebenarnye musim novel belom lagi ! Tapi saya dah mulakan dah !Sepatut nya ni skung musim belajar. Belajar + Novel, aci takk ? :P

Tapi novel tuh bukan novel cinta je okayy ? NOvel ni pasal sorang gadis yg (kadang2 lupa pada Allah) telah jatuh hati pada seorang Ustaz. Hmm nak gitau korang pun tak reti sebab baru separuh bace!

**********************************************************************************************************************************
Selepas baca

Best sangat novel tuh! Tapi still tak leh lawan novel febret saya. Ouh , korang jangan fikir saya nih penggemar novel cinta tau! Sebab pada mulanya saya nih lebih prefer baca buku yg penuh dengan adventure dan misteri. Sebagai contoh,Tom Sawyer,Oliver Twist,Prince & the Pauper,Mr Midnight, Famous Five dan banyak laa. Korang mesti perasan kan yang saya punya buku semua dalam English. Hehe, kalau dapat mak macam Mama saya tuh, dia memang suruh baca English jer. Dia kata boleh mantapkan English saya. Tapi start tahun lepas, saya dapat dua novel sebagai hadiah hari jadi dari seseorang. Sweet kan? :D Masa mula2 bukak hadiah tu, honestly terharu+terkejut pon ada sebab fist time dapat novel spiritual iaitu cinta dan iman berlandaskan Al-Quran iaitu Kitab Cinta Yusuf & Zulaikha. Yg satu lagi novel tentang mencari Allah. Tajuk dia Coggito Allah Sum! Lepas baca novel-novel tuh, paradigma saya berubah! Telalu sayang untuk melepaskannya. :) jadi , sejak tu saya jadi tertarik dengan novel-novel yang macam tu..

Okay la. Sampai kat sini je la kot. Tata . Assalamualaikum


4 comments:

Ain Rafiqah said...

eh, azra, best x novel ni?
taun lepas, sy de trnmpk gk novel ni..nk beli, tp x cukup duit..
kempunan sy jdinye... :(

GADIS said...

best la jgk.
nk pinjam ke ? klo nk, sy no hal.. hehe

Ain Rafiqah said...

hehe...boleh ke??
xpe ar, nnti lau sy ckp nk pinjam, awk kasi x??
hehe..

GADIS said...

kasi laa . awk kn kwan sy . hehe